Seriöst låt mig slippa..

Jag tänkte att eftersom jag varit öppen med att jag mår dåligt, så kan jag lika bra berätta att jag varit till läkaren nu. Och att han sa att jag lider av depression, en djup sådan. Så jag fick remiss vidare plus antidepressiva utskrivna. Jag som aldrig tänkt ta någon sån skit.. Har alltid lyckats rycka upp mig när jag mått skit men nu kändes det helt annorlunda. Min ork försvann helt, orkade tillslut inte kliva ur sängen. Och saker som tidigare har gjort mig glad. känns inte längre roliga. Jag vill inte och orkar inte göra nånting.

Så nu provar jag lyckopiller och jag inbillade mig att de skulle göra mig lycklig.. Men de gör det hela bara värre. Jag trodde inte att det gick att må sämre än vad jag redan gjorde, men jag blev motbevisad. Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Och depp. Jag pallar fan inte mer.. Jag vill inte.. Orkar inte.. Jag vill bara somna och inte behöva vakna nå mer...

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Älskade stumperumpa...

Mitt hjärta värker för dig och jag förstår -- minns! -- hur gräsligt förlamande tröttheten är.

Men jag vet -- och minns!! -- också att det är så de första veckorna. Det förvarnade också läkaren om.

Sa de inte det till dig?

Jag minns också glädjen, då det bara vände.

Då orken vände åter. Då jag plötsligt kom på, att jag ju inte spontangråtit på flera dagar.



Sov så mycket du vill och behöver just nu.

Var hemma och ego-tänk så mycket det behövs.

Vi i din närhet finns kvar!! Vi kan dessutom hjälpa och avlasta med t ex skötsel av hem, kissar, tvätt o dyl. Men vi tränger oss inte på, utan att du säger att det är okej. :o)



Den där vändningen sker över rätt kort tid.

Du känner dig plötsligt bara piggare, starkare och stabilare.



Jag älskar dig och är stolt över dig!!!

KÄRLEK! KÄRLEK! KÄRLEK! <3 <3 <3

2011-12-26 @ 10:30:37
Postat av: Carro

Hoppas du mår bättre snart :)

2011-12-30 @ 13:52:41
URL: http://carolinesundqvistt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback