Trött tjej

Ligger och tänker på saker jag borde kliva upp och göra, men bara att tänka på det får mig att bli helt utmattad.
Det är inte heller likt mig, den riktiga Ida skulle ha klivit upp, åkt ut till hemmanet och ställt ut kattfällan, handlat bröd och ost, postat två brev, tömt kattlådan, diskat och sen gjort pitepalt. Den Ida jag är idag orkar inte ens kliva upp å svälja mina tabletter. Jag ligger och funderar på allt jag ska göra tills jag tillslut somnar, om och om igen. Så tröttsamt är det för mig att tänka. Och jag kan sova hur mycket som helst, men är ändå helt slut.
Nämnde förresten inte för er att jag blev meddragen till akutpsyk där jag äntligen fick prata med en läkare. Han ansåg precis som jag att jag behöver vila så jag blev sjukskriven i 3veckor till att börja med. Jag vill ju inte vara sjukskriven längre heller så min förhoppning är att jag ska ha repat mig till dess. Men det är en stressande tanke, tyvärr. Plus att jag skulle öka till maxdos på medicinen.
Katterna är så underbara. Jag tror de är känslokännare. De finns nära en hela tiden. Carola och Runar iaf. De ligger tätt intill och uppe på mig hela tiden. Pälsklingar!
Oj vad jag hade ork till att skriva mycket idag, det klappar jag mig själv på axeln för. Ska fundera en stund till på vilken av sakerna jag ska prioritera att göra idag.


Kommentarer
Postat av: skogstomten

Fina fina du! <3 Det du beskriver är som tagit ur mina dagar...ska vi bilda en klubb ;) de utmattades pigga samling hihi. Jag är precis likadan.. mega meeeeega kramen till dej och gör bara det DU mår bra av!! sov när du behöver, hur mkt som helst, när som helst, är helt normalt i det du hamnat i, även orkeslösheten, det vänder så småningom av sej självt men låt det ta den tid det behövs, inget man kan skynda på! =) meeeeeeeeeeeeeeeeeeeega kram igen ! =) ser framemot att ses då vi båda får lite mer ork =), då ska vi vippa på tårna på altanen o gäspa ikapp hihi ;)!

2012-04-20 @ 17:37:22
Postat av: Mamsen

Älsklingen min, det har tagit låååång tid att nöta ner energireserven till den här miniminivån. Låt det nu ta så lång tid det behövs till att bygga upp den igen. Det låter sig inte göras i en handvändning.

Kom o ligg o slumra i min soffa nån kväll, vet'ja!

Kärlek! <3 <3 <3

2012-04-20 @ 18:24:45
Postat av: Mamsen

Kom just att tänka på en sak;



Sköldkörtelsjukdomar är ärftliga och vi har det i släkten/familjen. Sköldkörtelproblem kan yttra sig på de mest märkliga sätt och ge en hel lång rad symptom -- och flera av dessa har du. Har läkaren tagit sköldkörtelprover på dig? Och mineral- och vitaminprover? Så att du inte har nån bristsjukdom, menar jag. Det vore ju olyckligt ifall du medicineras för en sak, men har en annan, eller hur?

Puss o kärlek!!

2012-04-23 @ 12:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback